Gestroomlijnde FAA 91.113 Waiver voor openbare veiligheid UAS -activiteiten

Deze gids legt het versnelde FAA 91.113 -ontheffingsproces uit, waarin wordt geschetst, toegestane activiteiten en aanvraagstappen voor gekwalificeerde organisaties voor openbare veiligheid.

Opmerking: De gepresenteerde informatie is gebaseerd op de toepasselijke processen tot op heden en kunnen door FAA worden gewijzigd.

De FAA heeft onlangs het Waiver -proces van Deel 91 gewijzigd om afstand te nemen voor gekwalificeerde openbare vliegtuigoperators (PAO’s) die ook voldoen aan de definitie van de openbare veiligheidsorganisatie (PSO). Dit versnelde vrijstellingsproces maakt het mogelijk:

  1. Visual Line of Sight (VLOS) bewerkingen
  2. Buiten de bewerkingen van Visual Line of Sight (BVLOS)
  3. Operaties over mensen (OOP)
  4. Operaties over bewegende voertuigen (OOMV)

Deze vrijstellingen zijn onderworpen aan veiligheidsmitigaties en zijn afhankelijk van de veiligheidsuitrusting van vliegtuigen en detecteren en detecteren en vermijden (DAA) -technologie die door de aanvrager wordt gebruikt.

Wie kan solliciteren?

Deze vrijstelling is alleen beschikbaar voor entiteiten die voldoen aan criteria voor beide Openbare veiligheidsorganisatie (PSO) Zoals gedefinieerd in 49 USC 44806 (e) En Public Aircraft Operator (PAO) zoals gedefinieerd in 49 USC 40102 (a) (41).

PSO – 49 USC 44806 (e):

Een entiteit die voornamelijk activiteiten aangaat met betrekking tot de veiligheid en het welzijn van het grote publiek, waaronder wetshandhaving, brandweerkorpsen, medische noodhulpdiensten en andere organisaties die het publiek beschermen en bedienen in veiligheid en veiligheid.

PAO – 49 USC 40102 (a) (41):

“Openbare vliegtuigen” betekent […] Een vliegtuig dat alleen wordt gebruikt voor de regering van de Verenigde Staten […]

Zie volledige definition -details van 49 USC 40102 (a) (41) en Adviescirculaire 00-1.1b Voor meer informatie over openbare vliegtuigactiviteiten.

Opmerking: Niet elke PSO voldoet aan de wettelijke definitie van een PAO. Vrijwilligersorganisaties (VFDS, SARS, 501 (3) (c) bijvoorbeeld bijvoorbeeld) komen meestal niet in aanmerking voor de status van de openbare vliegtuig.

Werken voor een commercieel doel, zoals het zoeken naar vergoeding voor activiteiten van een ander bureau, vernietigt PAOS.

Aanvragers worden gewaarschuwd om competente juridisch adviseur te vragen om hun geschiktheid voor openbare vliegtuigstatus te bepalen. Zie 49 USC 40125 – ‘Kwalificaties voor openbare vliegtuigstatus ‘ voor wettelijke taal.

Wat voor soort bewerkingen zijn toegestaan ​​onder deze PAO/PSO 91.113 -vrijstelling?

  • VLOS
  • BVLOS afgeschermde operaties
  • Bvlos met daa
    • DAA is meestal elektronisch, akoestisch of visueel gebaseerd, of een combinatie daarvan in combinatie met ADS-B in. De gebruikte technologie moet gedetailleerd worden beschreven in de bijlagen (zie optionele CMD-DAA) of door documentatie van de keuze van de aanvrager.

Kenmerken:

  1. Hoogte/luchtruim:
    • VLOS: maximaal 400 ft
    • BVLOS obstructie afgeschermde ops:
      A. In klasse G luchtruim:
      • op of onder 200 ft Agl, of
      • 100 ft boven de hoogte van elke obstructie (natuurlijk of door de mens gemaakt) die zich binnen een straal van 100 ft van de SUA bevindt, niet meer dan 400 ft AGL

      B. In klasse B, C, D of E (oppervlakte) luchtruim:

      • op of onder 200 voet boven de grond, of
      • Onder de UASFM -hoogte, welke lager is
  • BVLOS met acceptabele DAA -systemen:
    A. In klasse G luchtruim:

1) op of onder 400 voet boven de grond, of

2) 100 ft boven de hoogte van elke obstructie (natuurlijk of door de mens gemaakt) die binnen een straal van 100 ft van de SUA ligt, niet meer dan 400 ft AGL

B. In klasse B, C, D of E (oppervlakte) luchtruim:

1) op of onder 400 voet boven de grond, of

2) Onder de UASFM -hoogte, afhankelijk van welke lager is

  • Bewerkingen ’s nachts toegestaan-Anti-Collision Lighting and Training
  • Geen Notams nodig
  • Geen VOS vereist
  • Landelijk (tenzij het aanvragen van een specifieke locatie)
  • Geldigheidsperiode van 48 maanden
  • Caps is niet vereist (zie aanvullende overwegingen)
  • Verwerkingstijd verkort

Wat is afgezien?

      <strong>14 CFR 91.113</strong> RECHTVAN REGELS: behalve wateractiviteiten

14 CFR 91.119 Minimale veilige hoogten: algemeen

14 CFR 91.126 (D) Werken op of in de buurt van een luchthaven in klasse G -luchtruim / communicatie met controle -torens.

14 CFR 91.127 (c) Werken op of in de buurt van een luchthaven in klasse E -luchtruim / communicatie met controle -torens.

14 CFR 91.129 (c) Bewerkingen in klasse D -luchtruim / communicatie.

14 CFR 91.130 (c) Operaties in klasse C -luchtruim / communicatie

14 CFR 91.131 (a) (1) Bewerkingen in Klasse B Luchtruimte / Operationele regels-ATC-goedkeuring

14 CFR 91.131 (c) (2) Operations in klasse B luchtruim / communicatie- en navigatieapparatuurvereisten – voor alle operaties

14 CFR 91.155 Basic VFR Weer Minimum

Wat is vereist?

  • Totaal UA -gewicht <55 lbs
  • ADS-B In
  • Als u wilt opereren via mensen met een drone voor andere dan levensveiligheidsgeval:
    • Gebruik een deel 107, subdeel D categorie conforme drone, of
    • Rust de drone als volgt uit:
      • Als de drone geen categorie -conforme drone is en deze weegt 0,88 pond. of minder, het moet worden uitgerust met propbuards.
      • Als het meer dan 0,88 pond weegt. het moet worden uitgerust met een PRS die overeenkomt met de ASTM F3322-18 of nieuwere standaard, of
    • Vraag een speciaal overheidsbelang (SGI) COA/WAIDRAIR van het Systems Operations Support Center (SOSC) van de FAA. Meer informatie over dit proces is te vinden op https://www.faa.gov/uas/advanced_operations/Emerency_situations/

Opmerking: Elke oproep is geen noodveiligheidsgeval, en opereren van openluchtvergunningen van mensen zijn meestal geen levensreddende noodsituaties.

  • Anti-collisie lichten en nachttrainingsvereisten
  • Identificeer potentiële grond- en luchtgevaren die zich binnen 1 SM van het beoogde werkgebied of de vluchtroute bevinden
    • Gebieden of routes van lage helikopter- en vliegtuigactiviteiten, zoals helikopterplaten, grassluchtbanen, luchthavens, militaire operationele gebieden onder 500 ft AGL, touroperatorvluchten en landbouwgrond geschikt voor landbouwvliegtuigenactiviteiten.
    • Locatie (en) van verwachte voetgangers- en/of voertuigverkeer
    • Hoogste obstakel of obstructie die kan worden aangetroffen
  • Standaard externe ID
  • Max snelheid 87 kts (100 mi/h)
  • Voorgeprogrammeerde RTH
  • In het geval van fly-away moet PIC contact opnemen met ATC-faciliteit met jurisdictie
  • Incidentrapportage aan NTSB en FAA (geen regelmatige rapportage nodig)

Opmerking: De Pilot Records Database (PRD) -vereisten van 14 CFR deel 111 zijn niet gewijzigd en zijn nog steeds vereist Openbare vliegtuigen Wanneer een PRD -rapport wordt geactiveerd, treedt op. Zie 14 CFR Deel 111, Subdeel C en AC 120-68 voor meer informatie over de rapportagevereisten voor openbare vliegtuigen voor de PRD.

Hoe solliciteren?

  • Bepaal welke van de twee vrijstellingen u wilt aanvragen:
    • 200 ft obstructie afgeschermde ops, of
    • 400 ft met acceptabele DAA -systemen
  • Stuur een e-mail naar 9-AVS-AFS-750-91.113waiers@faa.gov en vraag een PAO/PSO 91.113 Waiver-pakket aan.
    • FAA-formulier 7711-2 (ontheffingstoepassing)
    • 113 PAO/PSO Waiver -checklist (s)
    • (Als u DAA gebruikt) “Criteria voor het nemen van beslissingen – detecteren en vermijden (CMD -DAA)”
  • Voeg de vereiste brief toe die aan de FAA wordt gecertificeerd dat uw organisatie voldoet aan de wettelijke definitie in het openbare recht 118-63, sectie 926 (e).

Opmerking: U kunt ook een voorbeeldbrief en enkele instructies krijgen.

  • Bereid een consprogramma’s voor: neem deze beschrijving en rechtvaardiging op in het lichaam van de hierboven vereiste brief, of als een afzonderlijke bijlage.
  • Voltooi de vereiste documenten, teken, datum en retourneer ze allemaal als bijlagen aan 9-AVS-AFS-750-91.113waiers@faa.gov.

Aanvullende overwegingen

  • Deze vrijstelling vervangt eerdere COAS -tactische BVLOS, First Responder BVLOS, deken en jurisdictional COAS. TSlang COA’s zijn niet langer beschikbaar, zelfs voor verlengingen. Deze vrijstelling annuleert of vervangt voorafgaand aan 91.113 COAS niet. Die oudere COA’s worden echter niet vernieuwd wanneer ze vervallen. Als uw organisatie momenteel een van hen gebruikt, overweeg dan om naar deze nieuwe te gaan.
  • Als u voorstelt om met verschillende mitigaties te werken, moet u aanvullende informatie indienen voor evaluatie. Dit vereist een geval per geval evaluatie van uw verklaringstoepassing.
  • Verzoeken om routinematige hoogtes boven de UASFM in gecontroleerd luchtruim of boven 400 ‘AGL in ongecontroleerd luchtruim, of op een hoogte in gecontroleerd luchtruim waar UASFM’s niet van toepassing zijn, zoals E3 of E4 Airspace, vereist een tweede stap en verkrijgt een afzonderlijke luchtruimte -autorisatie (COA) uitgegeven door de FAA Air Traffic Organisation (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps (ATO) Via Caps. (https://caps.faa.gov/coaportal) na het verkrijgen van de vrijstelling van 91.113.
  • Bewerkingen van een bewegend voertuig zijn toegestaan ​​in niet -gecongeerde gebieden. Operators worden gewaarschuwd om hun terugkeer naar thuisinstellingen vaak bij te werken bij het werken vanuit een bewegend voertuig, omdat er nieuwe obstakels kunnen worden aangetroffen, afhankelijk van de vluchtroute.
  • Er moeten extra stappen worden ondernomen om binnen een TFR te werken met deze vrijstelling. Om in een TFR te werken, moet de ontheffingshouder contact opnemen met de SOSC voor een SGI -autorisatie. Een TSA -vrijstelling kan ook vereist zijn, afhankelijk van de aard van de TFR. Controleer de TFR Notam voor meer informatie.

Ga naar de FAA’s voor meer informatie en toegang tot extra bronnen Openbare veiligheid UAS Toolkit.

Wat vind jij hiervan?

      Geef een reactie

      Online drone kopen? Vergelijk drone prijzen online!
      Logo
      Vergelijk items
      • Totaal (0)
      Vergelijken