DJI Dock 3 is ontworpen om een revolutie teweeg te brengen in geautomatiseerde drone -operaties, en biedt ondernemingen en overheidsinstanties een naadloze, afgelegen en geautomatiseerde luchtoplossing. Met unieke functies zoals geavanceerde intelligente detectie, een robuust systeemontwerp en mobiele implementatiemogelijkheden-inclusief de mogelijkheid om te lanceren vanaf de achterkant van een vrachtwagen met zelfstabilisatie-stelt DJI Dock 3 een nieuwe benchmark voor externe drone-operaties.
Naarmate de technologie zich ontwikkelt, blijft het waarborgen van de naleving van EASA -drone -voorschriften een cruciale stap in het ontsluiten ervan het volledige potentieel.
DJI Dock 3 is het eerste DJI -dronesysteem dat met een EU C6 -label verzenden, wat de volledige naleving van de Europese voorschriften markeert. Deze certificering maakt naadloze bewerkingen onder STS-02 mogelijk en vereenvoudigt autorisatie voor missies in de specifieke categorie, waardoor gebruikers sneller goedkeuringen kunnen beveiligen.
In de kern zorgen het Integrated Flight Termination System (FTS) en Geocaging ervoor dat drones binnen operationele grenzen blijven, zelfs tijdens noodsituaties. Deze combinatie voldoet aan MOC2511 -normen en versterkt SORA (specifieke operationele risicobeoordeling) insluitingsstrategieën, waardoor risico’s tijdens de beoordelingen worden besmet.
Aanvullende functies zoals ADS-B in voor luchtruimbewustzijn, aangepaste vluchtgebieden voor precieze missiezones en noodlandingsprotocollen verbeteren de veiligheid verder. Samen helpen deze tools die operators helpen om een robuuste risicobeheersing aan te tonen voor de luchtvaartautoriteiten, waardoor de nalevingsinspanningen worden gestroomlijnd.
Om gebruikers te helpen bij het navigeren van het regelgevende landschap, heeft DJI samengewerkt Airhubeen toonaangevend adviesbureau dat gespecialiseerd is in drone -operaties en naleving. Samen hebben AirHub en DJI zich ontwikkeld Een regelgevend nalevingspakket voor DJI Dock 3 Dat omvat documentatie ter ondersteuning van het proces van het verkrijgen van operationele autorisatie.
AirHub’s Consultancy Team biedt meer dan 10 jaar ervaring in het werken met luchtvaartautoriteiten. Ze hebben klanten met succes geholpen met meer dan 200 Sora -risicobeoordelingen en geleid de eerste nalevingsautorisatiezaken voor DJI Dock 1 en Dock 2.
Deze blog legt de wettelijke vereisten uit en hoe de op maat gemaakte documentatie een soepel goedkeuringsproces voor DJI Dock 3 -gebruikers zorgt.

Inhoudsopgave
Waarom naleving van belang is voor DJI Dock 3 -bewerkingen
Operationeel verder dan Visual Line of Sight (BVLOS) vereist wettelijke goedkeuring, zoals luchtvaartautoriteiten in heel Europa – onder EASA -voorschriften – bevorderen gedetailleerde risicobeoordelingen en operationele procedures. Belangrijkste uitdagingen waarmee gebruikers worden geconfronteerd, zijn onder meer:
Het creëren van een compliant concept van operaties (Conops)
Inzicht in en toepassen van de specifieke operationele risicobeoordeling (SORA) kader
Het ontwikkelen van een operationele handleiding op maat van DJI Dock 3 -bewerkingen
Voldoen aan technische vereisten voor vluchtbeëindigingssystemen (FTS)
Zorgen voor externe pilootcompetentie voor het beheren van externe BVLOS -activiteiten
Coördinatie met National Aviation Authorities (NAAS) om de goedkeuring van de regelgeving veilig te stellen
Zorgen voor voortdurende naleving na het verkrijgen van de vereiste operationele autorisaties
Inzicht in de goedkeuring van de BVLOS -regelgeving
Operators kunnen problemen ondervinden bij het interpreteren van complexe EASA -voorschriften, vooral voor externe BVLOS -activiteiten zoals die met DJI Dock 3. Het ontwikkelen van een conforme sora kan bijzonder uitdagend zijn, waardoor precieze risicobeoordeling en mitigatieplanning nodig is. Bovendien is het opstellen van compatibele maar praktische documentatie-zoals een operationele handleiding-een tijdrovend proces. Het aanvragen van operationele autorisatie met een luchtvaartautoriteit omvat strikte coördinatie, tijdige antwoorden op feedback en gedetailleerde wettelijke kennis – elementen die overweldigend kunnen zijn voor gebruikers zonder eerdere ervaring in solliciteren naar dit type autorisatie.
Bovendien passen verschillende Europese landen variaties van EASA -voorschriften toe, wat leidt tot inconsistenties in documentatie -eisen en lange goedkeuringstijdlijnen. Sommige autoriteiten vereisen mogelijk aanvullende veiligheidsdemonstraties, terwijl anderen zich meer richten op de maatschappelijke en milieu -impact van drone -operaties. Het begrijpen van deze nuances is essentieel voor soepele bewerkingen. Daarom kan de juiste richtlijnen het verschil maken tussen het goedkeuren van de autorisatie of het ondervinden van vertragingen, verhoogde operationele kosten en langzamere implementatietijdlijnen.
Last but not least vereisen autoriteiten continue updates en aanpassingen op basis van evoluerende voorschriften. Dit betekent dat organisaties wendbaar moeten blijven in hun nalevingsstrategieën, het aanpassen van procedures en documentatie indien nodig. Het hebben van gestandaardiseerde, kant-en-klare sjablonen en expertbegeleiding kunnen de werklast die betrokken zijn bij het maken van deze aanpassingen aanzienlijk verminderen.
Hoe de sjabloon het autorisatieproces vereenvoudigt
Om de goedkeuring van de regelgeving voor DJI Dock 3, DJI en AirHub Consultancy te stroomlijnen, hebben een uitgebreide set sjabloondocumenten ontwikkeld die zijn afgestemd op EASA -vereisten voor operaties tot specifieke zekerheid en integriteitsniveau (SAIL) II. Met deze middelen kunnen ondernemingen en overheidsinstanties hun nalevingsaanvragen efficiënt voorbereiden.
1. Concept van operaties (Conops) sjabloon
Definieert de beoogde DJI Dock 3 -inzet, waarbij operationele scenario’s, vluchtprocedures en strategieën voor risicobeperking worden beschreven. Dit document zorgt ervoor dat de luchtvaartautoriteiten begrijpen hoe het systeem veilig zal worden bediend en hoe het aansluit bij specifieke luchtruimclassificaties en Operationele (grond) omstandigheden.
Aanpasbaar voor verschillende operationele instellingen – gepopuleerde, dunbevolkte en gecontroleerde gebieden
Zorgt ervoor dat de luchtvaartautoriteit een duidelijk inzicht heeft in de voorgestelde operatie
Legt uit hoe DJI Dock 3 operationele risico’s vermindert
2. Sora -sjabloon
Een gestructureerde risicobeoordeling volgens de specifieke operationele risicobeoordeling (SORA) -methode, het helpen van operators om grond- en luchtrisicieniveaus te categoriseren, mitigaties te implementeren en te voldoen aan de veiligheidsdoelstellingen van de regelgevende veiligheid.
Vooraf gedefinieerde grond- en luchtrisicoclassificaties en mitigatiestrategieën voor DJI Dock 3-operaties
Stapsgewijze richtlijnen voor het voltooien van de Sora in overeenstemming met EASA-vereisten
Geïntegreerde verwijzingen naar het Flight Termination System (FTS), Parachute en Detect-and-Favid (DAA) oplossingen
3. Handmatige sjabloon
Een gestandaardiseerde gids voor organisatorische vereisten, operationele procedures, noodhulpprotocollen, technische specificaties, training syllabusen onderhoudsschema’s – die opvolgen dat DJI Dock 3 -bewerkingen voldoen aan de noodzakelijke veiligheids- en nalevingsnormen.
Beschrijft de UAS -operatororganisatie die DJI Dock 3 -operaties uitvoert
Inclusief procedures voor normale, abnormale en noodsituaties
Biedt technische specificaties, training en onderhoudsvereisten voor DJI Dock 3

Operations Manual Sjabloon
4. CONTROLLIST
Een stapsgewijze handleiding die ervoor zorgt dat aan alle vereiste documentatie- en veiligheidscriteria wordt voldaan vóór indiening bij de autoriteiten, waardoor de goedkeuringsvertragingen worden verminderd veroorzaakt door ontbrekende of onjuiste informatie.
Ontworpen om naadloos uit te lijnen met de verwachtingen van de regelgeving
Vermindert het risico van het missen van cruciale documentatie of operationele details
Fungeert als een verificatietool voordat u aanvragen indient
5. Training Syllabus
Een gestructureerd trainingsraamwerk voor externe piloten en operationele teams om te voldoen aan externe BVLOS -competentievereisten, waardoor veilige en conforme DJI Dock 3 -operaties worden gewaarborgd.
Uitgebreide theoretische en praktische trainingsbegeleiding
Omvat specifieke vereisten voor externe BVLO’s en geautomatiseerde bewerkingen met DJI Dock 3
Zorgt ervoor dat externe piloten voldoen aan EASA -competentienormen
6. Ondersteunende documentatie
Bevat de Functional Hazard Assessment (FHA), MOC2511 Flight Termination System (FTS) -specificaties, onderhoudshandleiding en Flighthub 2 ISO27001 -certificering, die de veiligheid en betrouwbaarheid van het systeem voor de wettelijke autoriteiten aantonen.
Vereiste documentatie voor goedkeuring van DJI Dock 3 -bewerkingen, vooral in stedelijke omgevingen
Toont hardware- en software -naleving van veiligheids- en prestatienormen

7. Handhaving van de naleving van de dagelijkse activiteiten
Het beveiligen van operationele autorisatie is slechts de eerste stap – de naleving is essentieel voor veilige en efficiënte DJI Dock 3 -bewerkingen. AirHub’s Drone Operations Platform – als onderdeel van de DJI Enterprise Ecosystem Solution Catalog – Biedt een gestructureerde oplossing voor vlootbeheer en naleving van de regelgeving, zodat ondernemingen en overheidsinstanties zijn afgestemd op EASA -vereisten.
Ga aan de slag met DJI Dock 3 Compliance
Voor organisaties die DJI Dock 3 willen implementeren, bieden de compliance-sjablonen een gestructureerde, gemakkelijk te volgen pad om de goedkeuring van de regelgeving te waarborgen.
📌 Download gratis nalevingssjablonen -Krijg toegang tot voorgevulde Conops, Sora en operationele handmatige sjablonen hier.
📌 Meer informatie over DJI Dock 3 – introduceer de toekomst van technologie in uw drone -vloot hier.
📌 Geef feedback op DJI Dock 3– Laat uw opmerkingen achter om ons te helpen het DJI -dok te verbeteren hier.
📌 Regelgevende ondersteuning van AirHub – Werk samen met compliance -specialisten om documentatie aan te passen aan uw specifieke behoeften hier.
Neem contact met ons op Als u wilt informeren naar kopen of een aanvraag indienen om een DJI -dokhandelaar of DJI -ecosysteempartner te worden.
