Voorbij de visuele gezichtslijn (BVLOS) operaties markeerden een belangrijke evolutie in de drone-industrie in Noord-Amerika. Het begrijpen van deze regelgeving is van cruciaal belang voor het garanderen van veilige en conforme drone-operaties. Dit artikel is bedoeld om een gedetailleerd overzicht te geven van de BVLOS-regelgeving, met bijzondere aandacht voor het Amerikaanse regelgevingskader en om zakelijke gebruikers te begeleiden bij het aanvraagproces voor de meest voorkomende beschikbare BVLOS-vrijstellingsopties.
Dit zijn de onderwerpen die in dit artikel worden behandeld:
- Het Amerikaanse regelgevingskader begrijpen: regels van deel 107
- Meest voorkomende BVLOS-vrijstellingstypen
- Wat u moet voorbereiden voorafgaand aan uw BVLOS-inzending
- Beschikbare ondersteuning van DJI voor uw BVLOS-vrijstelling
- De volgende stap zetten!
Gebruik het bovenstaande inhoudsoverzicht om gemakkelijk door het artikel te navigeren. Laten we nu beginnen.
Inhoudsopgave
Het Amerikaanse regelgevingskader begrijpen: regels van deel 107
De Federal Aviation Administration (FAA) regelt drone-operaties in de VS Deel 107 regels. Deze regels stellen verschillende eisen en beperkingen aan het gebruik van drones. Een van de belangrijkste voorschriften onder Deel 107 is Visual Line of Sight (VLOS), die bepaalt dat dronepiloten tijdens hun vlucht te allen tijde een onbelemmerde visuele zichtlijn met de drone moeten behouden.
De FAA heeft echter de veranderende behoeften van de drone-industrie erkend en onderneemt progressieve stappen op het gebied van regelgeving om BVLOS-operaties mogelijk te maken via Part 108. Tot die tijd echter, Er is momenteel een betrouwbaar aanvraagproces voor ontheffing beschikbaar voor het autoriseren van BVLOS-activiteiten.
Ons team en onze partners hebben de vooruitgang bij de adoptie van BVLOS actief ondersteund, waarbij we niet alleen met entiteiten hebben samengewerkt aan het regelgevingsproces, maar ook gebruikers hebben geholpen bij het aanvragen en verkrijgen van ontheffingen onder de huidige regelgeving.
Meest voorkomende BVLOS-vrijstellingstypen
Zoals we al hebben vermeld, vereist het gebruik van drones buiten het gezichtsveld dat zakelijke gebruikers een BVLOS-vrijstelling verkrijgen van de FAA. Er bestaat een algemene misvatting dat het verkrijgen van deze vrijstelling een lastig proces met talloze hindernissen met zich meebrengt. De realiteit is dat het proces gestroomlijnd, toegankelijk en duidelijk genoeg is geworden om operators in staat te stellen met vertrouwen door het regelgevingslandschap te navigeren. ontsluiten het volledige potentieel van hun dronetechnologie.
Er zijn drie primaire mogelijkheden om een BVLOS-vrijstelling te verkrijgen Deel 107-voorschriften: Visuele waarnemers, afscherming en detectie- en vermijdsysteem (DAA).. Laten we ze allemaal eens nader bekijken.
Visuele waarnemers ter plaatse
De eerste ontheffingsoptie houdt in dat er een aangewezen visuele waarnemer aanwezig is op de operatielocatie om het omringende luchtruim te observeren. Het grote gemak van deze optie is dat VO’s geen Part 107-certificaat of een afstandsbediening hoeven te hebben. Ze helpen eenvoudigweg veilige vluchten te garanderen door het omringende luchtruim visueel te bewaken.
Deze ontheffing is ideaal voor scenario’s waarbij kortere drone-operaties nodig zijn waarbij personeel mogelijk al ter plaatse is, zoals een bouwproject waarbij locatiebeveiliging beschikbaar zou zijn om te helpen. Operaties kunnen worden uitgevoerd tot op 120 meter afstand, wat helpt bij het versnellen van processen zoals het in kaart brengen waarvoor minder overlappende foto’s op grotere hoogten nodig zijn.
Het verkrijgen van deze ontheffing heeft veel voordelen. Ten eerste vermindert het de noodzaak om op elke operationele locatie een gecertificeerde piloot te hebben. Bovendien is het een tijdbesparende oplossing omdat één gecertificeerde piloot op afstand taken op meerdere locaties kan uitvoeren. Ten slotte stroomlijnt het de activiteiten met geautomatiseerde missieplanning en gegevensverzameling.
Ideale scenario’s:
- Kortere dronevluchten, waarbij personeel ter plaatse als visuele waarnemers kan optreden. Voorbeelden hiervan zijn bouwplaatsen en industriële productiefabrieken.
- Activiteiten op grote hoogte, zoals kaarten, waarvoor overlappende foto’s nodig zijn.
Afscherming
Het concept van afscherming verwijst naar fysieke objecten of grond die zullen dienen als ‘schild’ voor de drone-operatie om het luchtruimrisico te beperken. De basisafstand over en rond de obstakels of de grond is 15 meter voor een standaard afgeschermde ontheffing, maar kan variëren afhankelijk van de ter plaatse beschikbare afscherming en het aanwezige luchtrisico. In dit scenario zijn BVLOS-dronevluchten toegestaan zonder dat er een visuele waarnemer aanwezig hoeft te zijn.
Bovendien is het van cruciaal belang om te begrijpen dat operaties nog steeds binnen een hard plafond moeten blijven 120 meter AGL (bovengronds niveau).
Voorbeeld uit de echte wereld:
Een olie- en gasbedrijf in Californië gebruikt dit soort ontheffing voor visuele en thermische inspecties, waarbij routes worden gepland die drones binnen 15 meter van de grond of de omheining houden wanneer ze op weg zijn naar infrastructuur ter plaatse.
Bovendien hebben we ook andere operators de DJI Dock 2 zien gebruiken, goedgekeurd voor afgeschermde operaties op grotere afstanden tot 60 meter AGL over een locatie. Deze mogelijkheid maakt extra gebruiksscenario’s mogelijk, waaronder het in kaart brengen van sites en het creëren van panoramische weergaven.
Ideale scenario’s:
- Industriële inspecties binnen grote faciliteiten.
- Bewaking van uitgebreide lineaire infrastructuren zoals elektriciteitsleidingen.
- Beveiligingsoverwatch-taken waarbij de bestaande infrastructuur als afscherming kan fungeren.
Detecteer en vermijd (DAA) systeem
De laatste ontheffingsoptie die we zullen beoordelen, is het gebruik van een detectie- en vermijdsysteem. Detecteer en vermijd-technologie, zoals radars of een visuele camera-array, kan door de operator worden gebruikt om BVLOS-droneoperaties mogelijk te maken zonder dat een visuele waarnemer of afscherming nodig is. Door te vertrouwen op het installeren van sensortechnologie om het operationele volume te dekken, kan de exploitant het luchtverkeer detecteren en indien nodig ontwijkende maatregelen nemen. Dit vereist wel het aantonen van naleving van het DAA-systeem en het opzetten van robuuste operationele procedures.
Voorbeeld uit de echte wereld:
Er is ook een optie onder Deel 91 om te opereren onder een Certificaat van Autorisatie (kortweg COA), wat een toestemming kan omvatten om buiten de gezichtslijn te vliegen. Deze optie is alleen beschikbaar voor overheidsinstanties die drones als openbaar vliegtuig exploiteren.
De politie van Pearland en Oswego, New York, hebben beide BVLOS-autorisaties ontvangen onder Deel 91 op basis van het gebruik van Detect and Vermijd-systemen (DAA). Dankzij deze autorisaties kunnen drones als eerstehulpverleners dienen, waardoor de responstijden en het situationele bewustzijn worden verbeterd.
Meer informatie hier.
Ideale scenario’s:
- Openbare veiligheidsinstanties met Drone As First Responders-programma’s.
Wat u moet voorbereiden voorafgaand aan uw BVLOS-inzending
Het aanvragen van een vrijstelling van Part 107 omvat een gedetailleerd indieningsproces dat de veiligheid en naleving garandeert.
De kern van de aanvraag is een verklaring van afstandsveiligheid verwijzen naar technische documenten zoals een gebruikershandleiding. Dit omvat gedetailleerde operationele plannen, waarin het Unmanned Aircraft System (UAS) en de technische specificaties ervan worden gespecificeerd, controles vóór de vlucht, personeelskwalificaties en een grondige beoordeling van zowel de lucht- als de grondrisico’s op de locatie(s) waarop u wilt vliegen.
Eenmaal voltooid, kunnen gebruikers hun aanvraag indienen via de FAADroneZone-portaal. De typische FAA de doorlooptijd bedraagt 90 dagen.
Om dit proces te vereenvoudigen, kunt u een korte enquête invullen om de meest geschikte BVLOS-aanvraagmethode voor uw behoeften te bepalen. U ontvangt de ondersteunende documenten na het voltooien van de aanvraag. enquête hier.
Verklaring van afstandsveiligheid
Aanvragers moeten veiligheidsmaatregelen beschrijven, waaronder:
- Pre-vlucht: Zorg ervoor dat alle apparatuur en procedures voldoen aan de veiligheidsrichtlijnen.
- Geplande operaties: Motiveer waarom de BVLOS-vluchttoestemming nodig is en waarom de gevraagde specifieke hoogten noodzakelijk zijn op de gevraagde afstand.
- Grondrisico: Volg voor grondrisico Deel 107 voor operaties boven mensen, of beschrijf voorzorgsmaatregelen voor gecontroleerde toegang tot de locatie, inclusief hekwerk en beveiliging. Geef details over de locatie en kenmerken van de locatie als u zich aanmeldt voor een specifieke locatie. Het primaire doel is om aan te tonen dat u tijdens de werkzaamheden de risico’s voor personen en eigendommen op de grond heeft beperkt.
- Luchtrisico: Potentiële luchtruimconflicten aanpakken om veilige navigatie te garanderen. Houd bij luchtrisico’s rekening met het luchtruim en nabijgelegen risico’s, zoals helikopterplatforms. Normaal gesproken heeft een ontheffing betrekking op operaties in ongecontroleerd luchtruim (Klasse G), maar er kan aanvullende luchtruimautorisatie worden toegepast. Mitigatiestrategieën kunnen onder meer afscherming, ADS-B-informatie, visuele waarnemers of DAA-apparatuur omvatten. Zorg er ook voor dat u alle informatie vermeldt over het tijdstip waarop de werkzaamheden plaatsvinden. Als u ’s nachts vliegt, markeer dan het gebruik van een antibotsingslicht (baken).
Ondersteuning van DJI
DJI heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het verkrijgen van FAA-goedkeuring voor BVLOS-vrijstellingen. Ons team in Noord-Amerika heeft met succes landelijke ontheffingen verkregen op basis van standaardafscherming en VO’s, waarmee naleving en veiligheid bij complexe drone-operaties wordt aangetoond.
Deze vrijstellingen zijn van toepassing op de basisconfiguratie van DJI Dock, namelijk:
- Flight Hub 2 + M30-serie Dock-versie + DJI Dock
- Flight Hub 2 + M3D-serie + DJI Dock 2
Conclusie
Om door de BVLOS-regelgeving in de VS te kunnen navigeren, is het essentieel om de Part 107-regels van de FAA te begrijpen, de juiste ontheffingen te verkrijgen en de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen te implementeren. De verbeteringen van DJI op het gebied van BVLOS-mogelijkheden bieden waardevolle inzichten en bronnen. Voor zakelijke gebruikers zorgt het geïnformeerd blijven en voldoen aan de regels voor veilige en efficiënte drone-operaties.
Voor een gedetailleerde gids over het aanvragen van BVLOS-vrijstellingen en verdere ondersteuning, gaat u naar de Officiële website van de FAAof je kunt het klik hier om een snelle enquête in te vullen en download documentatie-ondersteuning van DJI. Gestroomlijnde documentatie is beschikbaar via DJI-kanaalpartners om de voorbereiding van uw ontheffing te helpen versnellen. Zet de eerste stap om uw activiteiten uit te breiden en uw doelen te bereiken.