Terwijl regeringen over de hele wereld effectieve maatregelen zoeken om de COVID-19-pandemie te verminderen, zijn het de eerste hulpverleners aan de frontlinie die een hoog risico lopen terwijl ze werken aan de veiligheid van hun gemeenschappen.
Drones zijn tijdens deze crisis snel naar voren gekomen als een essentiële technologie voor openbare veiligheidsinstanties, omdat ze openbare ruimtes veilig kunnen bewaken, berichten via luidsprekers kunnen uitzenden, onveilige activiteiten kunnen spotten, 2D- en 3D-kaarten van toekomstige testlocaties of problematische locaties kunnen maken en live video van kritieke gebieden – allemaal op veilige afstand.
Ter ondersteuning van deze lokale helden, DJI activeert zijn Noodhulpprogramma om openbare veiligheidsinstanties in de Verenigde Staten uit te rusten met de juiste apparatuur en ondersteuning waarmee onze eerstehulpverleners hun UAV-operaties in deze ongekende tijd kunnen schalen.
Programmadetails
Dit programma mobiliseert de middelen van DJI en zijn netwerk van bedrijfskanalen om gekwalificeerde politie-, brandweer- en reddingsdiensten in de Verenigde Staten te ondersteunen door middel van:
- Directe productdonatie of een uitgebreid programma voor productleningen (op basis van de vereisten van het bureau)
- Prioritaire service en snelle gratis reparaties
- Gratis webinars over relevante producttraining, wettelijke en regelgevende vereisten en gerapporteerde best practices
- Toegewijde technische ondersteuning
Om onze ondersteuning zo snel en effectief mogelijk in de openbare veiligheid te krijgen, zullen we om te beginnen ondersteunen met Mavic 2 Enterprise Zoom-platforms. Deze omvatten de luidspreker-, schijnwerper- en bakenaccessoires en maximaal vijf extra batterijen. Dit specifieke platform voor snelle implementatie is door veel afdelingen over de hele wereld een eerste keuze geworden, omdat het een tool is met meerdere use-cases tijdens deze pandemie.
Houd er rekening mee dat alleen officiële instanties die al gemachtigd zijn om drones te besturen, in aanmerking komen en dat instanties die reageren op de grootste uitbraken voorrang krijgen. Drone-apparatuur en -ondersteuning zullen ook worden verstrekt op basis van de vereisten en mogelijkheden van het betreffende bureau.
We vragen terug dat afdelingen die aan dit programma deelnemen Paying It Forward doen door best practices te creëren, te helpen bij het schetsen van hun succesvolle use-cases en te helpen bij het delen van hun ervaringen met hun collega’s. Dit stelt ons allemaal in staat om samen te leren en zorgt voor meer efficiëntie in alle regio’s. Het is niet nodig om nu het wiel opnieuw uit te vinden.
We hebben al onze bestaande inventaris gedistribueerd naar agentschappen in nood, en we richten ons de komende dagen op het veiligstellen van extra uitrusting. Daarom hebben we de aanvraag voor nieuwe inzendingen gesloten, maar bezoek dit bericht regelmatig voor meer updates.
Als je meer wilt weten over hoe de apparatuur is toegewezen en een algemene update wilt, ga dan naar dit artikel.
Veelgestelde vragen
V: Hoe worden bureaus geselecteerd?
Dit programma is van toepassing op openbare veiligheidsinstanties die geautoriseerd zijn om drone-operaties uit te voeren en over het personeel beschikken om de voordelen van het programma te benutten. Instanties die reageren op de grootste, meest kritieke uitbraken krijgen prioriteit.
V: Waarom richt je je op bureaus die al drones gebruiken?
In tijden van crisis en noodhulp zijn agentschappen niet in staat de tijd te sparen om nieuwe operaties en procedures rond nieuwe technologieën en hulpmiddelen te leren en te ontwikkelen. Om die reden is ons team van mening dat de meeste van onze middelen het meest nuttig zijn voor bureaus die al over het personeel en de kennis beschikken, maar momenteel niet over de apparatuur beschikken om hun activiteiten op te schalen.
V: Kunnen bureaus van buiten de Verenigde Staten zich aanmelden voor dit programma?
Dit programma is alleen van toepassing op openbare veiligheidsinstanties in de Verenigde Staten. Als u een bureau voor openbare veiligheid uit een ander land bent, stuur ons dan een e-mail op enterprise@dji.com zodat we kunnen bepalen hoe we u het beste kunnen ondersteunen.