DJI introduceert zijn eerste onderhoudsprogramma

Drones zijn een nieuwe technologie, en net als elke nieuwe technologie die in industriële en openbare dienstverlenende organisaties wordt geïntroduceerd, brengt de vraag hoe deze producten op grote schaal moeten worden bediend en onderhouden, unieke uitdagingen met zich mee.

Aangezien drones gecompliceerde producten zijn waarbij veel met elkaar verweven systemen zijn betrokken, is het voor een gewone operator moeilijk om hun vloot alleen te inspecteren en te onderhouden. Net zoals u zou doen met een auto, is het van cruciaal belang om regelmatig professionele onderhoudscontroles uit te voeren om optimaliseer de efficiëntie en verbeter de veiligheid voor uw drone-operaties.

Om die reden introduceren we een nieuw onderhoudsprogramma – bestaande uit drie plannen en een aanbevolen onderhoudscyclus – dat extra duidelijkheid, gemak en verlichting zal bieden aan operators van onze enterprise-grade platforms zoals de nieuwe Matrice 300 RTK.

Aanbevolen onderhoudscyclus – Wanneer heeft u onderhoud aan uw drone nodig?

De vraag “wanneer heb ik onderhoud aan mijn vliegtuig nodig” is vaak gesteld, en na beoordeling van de prestaties van onze eerste generatie enterprise-vliegtuigen – de Matrice 200 Series en Mavic 2 Enterprise – hebben we een algemene tijdlijn die we aanbevelen aan nieuwe klanten .

De tijdlijn wordt bepaald door de tijd dat de drone is gebruikt (200 uur gevlogen) of, eenvoudiger, de tijd sinds de laatste onderhoudscontrole (6 maanden), waarbij de eerste die plaatsvindt, de noodzaak van een onderhoudscontrole veroorzaakt. Hoewel dit moet worden gevolgd, zelfs als het vliegtuig geen tekenen van schade vertoont, moet een operator, als hij significante visuele of prestatiekenmerken van schade opmerkt, de drone naar binnen sturen om zo snel mogelijk geïnspecteerd en mogelijk gerepareerd te worden.


De diepte van de onderhoudscontrole moet ook worden aangepast, gaande van een eenvoudige statuscontrole tot het vervangen van gemakkelijk beschadigde, veelvoorkomende onderdelen en tenslotte tot het vervangen van de motor. Hieronder hebben we een eenvoudige infographic gegeven om de aanbevolen onderhoudscyclus van DJI te visualiseren.

Houd er rekening mee dat na 24 maanden de onderhoudscyclus zal “herstarten”, aangezien de kritieke onderdelen van uw vliegtuig worden vervangen en opnieuw kan beginnen met het basisonderhoudsplan.

Serviceniveaus

Om aan de eisen van onze onderhoudscyclus te voldoen, hebben we drie verschillende serviceniveaus opgesteld. Hoewel deze aan de behoeften van de meeste klanten zullen voldoen, zal ons serviceteam, als uw behoeften anders zijn of als er een ernstig probleem wordt geconstateerd tijdens de controle, met u samenwerken om een ​​meer op maat gemaakte service te bieden.

Houd er bovendien rekening mee dat sommige regio’s kunnen verschillen in het soort service dat ze bieden. Hieronder vindt u de algemene benadering van DJI en definieert de plannen die worden aangeboden aan Europese en Noord-Amerikaanse klanten.

De momenteel aangeboden plannen zijn de volgende drie:

Basisservice

Hardware-inspectie, firmware-upgrade, externe reiniging, servicerapport

Aanbevolen na 200 uur of 6 maanden gebruik

Standaardservice

Hardware-inspectie, firmware-upgrade, externe reiniging, vervanging van gemeenschappelijke onderdelen, servicerapport

Aanbevolen na 400 uur of 12 maanden gebruik

Premium service

Hardware-inspectie, firmware-upgrade, externe reiniging, vervanging van gemeenschappelijke onderdelen, motorvervanging, servicerapport

Aanbevolen na 600 uur of 18 maanden gebruik

Als u meer wilt weten over het onderhoudsprogramma, kunt u de volledige details bekijken hier.

Wat vind jij hiervan?

      Geef een reactie

      Online drone kopen? Vergelijk drone prijzen online!
      Logo
      Vergelijk items
      • Totaal (0)
      Vergelijken