De diepte van de onderhoudscontrole moet ook worden aangepast, gaande van een eenvoudige statuscontrole tot het vervangen van gemakkelijk beschadigde, veelvoorkomende onderdelen en tenslotte tot het vervangen van de motor. Hieronder hebben we een eenvoudige infographic gegeven om de aanbevolen onderhoudscyclus van DJI te visualiseren.
Houd er rekening mee dat na 24 maanden de onderhoudscyclus zal “herstarten”, aangezien de kritieke onderdelen van uw vliegtuig worden vervangen en opnieuw kan beginnen met het basisonderhoudsplan.
Serviceniveaus
Om aan de eisen van onze onderhoudscyclus te voldoen, hebben we drie verschillende serviceniveaus opgesteld. Hoewel deze aan de behoeften van de meeste klanten zullen voldoen, zal ons serviceteam, als uw behoeften anders zijn of als er een ernstig probleem wordt geconstateerd tijdens de controle, met u samenwerken om een meer op maat gemaakte service te bieden.
Houd er bovendien rekening mee dat sommige regio’s kunnen verschillen in het soort service dat ze bieden. Hieronder vindt u de algemene benadering van DJI en definieert de plannen die worden aangeboden aan Europese en Noord-Amerikaanse klanten.
De momenteel aangeboden plannen zijn de volgende drie:
Basisservice
Hardware-inspectie, firmware-upgrade, externe reiniging, servicerapport
Aanbevolen na 200 uur of 6 maanden gebruik
Standaardservice
Hardware-inspectie, firmware-upgrade, externe reiniging, vervanging van gemeenschappelijke onderdelen, servicerapport
Aanbevolen na 400 uur of 12 maanden gebruik
Premium service
Hardware-inspectie, firmware-upgrade, externe reiniging, vervanging van gemeenschappelijke onderdelen, motorvervanging, servicerapport
Aanbevolen na 600 uur of 18 maanden gebruik
Als u meer wilt weten over het onderhoudsprogramma, kunt u de volledige details bekijken hier.