DJI RS 2 is DJI’s nieuwste gimbal- en filmoplossing voor camera’s. De DJI RS 2 zit boordevol krachtige functies en functies en is de perfecte tool voor professionele videografen overal.
In de nieuwste aflevering van DJI Film School duikt de bekroonde filmmaker Brandon Li diep in camerabewegingen en hoe DJI RS 2 je kan helpen ongelooflijke opnamen te maken die je verhaal helpen vertellen.
Gemotiveerde versus ongemotiveerde camerabewegingen
Camerabeweging staat centraal in elke video die we maken. Als het goed is gedaan, voegt camerabeweging toe aan het verhaal, waardoor de kijker het verhaal dat wordt verteld beter kan begrijpen. Als het echter slecht wordt gedaan, kunnen camerabewegingen afleidend zijn, waardoor de aandacht van mensen van het verhaal naar de beweging zelf wordt verplaatst.
Over het algemeen zijn er 2 hoofdtypen camerabewegingen: gemotiveerd en ongemotiveerd.
Ten eerste – tijd voor enkele definities:
Gemotiveerde beweging – wanneer een camera beweegt op basis van iets in de opname. dat wil zeggen – het volgen van een persoon door het frame.
ongemotiveerde beweging – als de camera uit zichzelf beweegt, in plaats van een onderwerp te volgen.
Gemotiveerde camerabeweging:
Gemotiveerde camerabewegingen zijn geweldig om de focus op je hoofdpersonage te houden. Dit kan helpen om betekenis te geven aan hun acties, of om bepaalde details te onthullen die het verhaal verder kunnen helpen. Met de stabiliteit van een gimbal kun je veilig met de camera meebewegen met je onderwerp in de wetenschap dat je video vloeiend zal zijn.
Je kunt DJI RS 2 of DJI RSC 2 je onderwerp ook automatisch door de scène laten volgen met behulp van onze geüpgradede ActiveTrack-functie, wat het proces van het maken van de perfecte opname vereenvoudigt.
Hier is een achter de schermen shot van een gemotiveerde beweging, je kunt zien hoe de camera bewoog om het onderwerp te volgen.
Ongemotiveerde camerabeweging
Zoals we eerder vermeldden, is ongemotiveerde camerabeweging waar de camera door de scène beweegt, onafhankelijk van de acties van een onderwerp. Dit kan worden gebruikt om de setting beter te laten zien, of als het de bedoeling is om de camerabeweging opvallender te maken.
Grote filmmakers combineren vaak zowel gemotiveerde als ongemotiveerde camerabewegingen in een reeks – of zelfs een enkele opname – voor een geweldig effect.
Je kunt dat zien in dit voorbeeld van Brandon Li, waar hij in het café (ongemotiveerd) van het onderwerp afdwaalt om haar bewegingen buiten te volgen (gemotiveerd).